
Pel que fa a l’autora, vam poder saber gràcies al tríptic que, és una
escriptora valenciana llicenciada en Ciències de l’Educació per la Universitat
de València i Filologia Hispànica per la UNED. Així mateix, va rebre el Premi
Carmesina de narrativa infantil per La
botiga de Carme (2001) tot i que, ha sigut guardonada amb molts més, però
aquest va ser el primer, el que li va obrir les portes i li va prestigiar al
món de la literatura. A banda, ha publicat narrativa, poesia i teatre, tant per
a xiquets com per a adults, entre els quals destaquen Les costures del món (2005), entre altres títols.
Respecte de les tècniques i recursos, convé explicar que ha sigut una
animació molt original. Particularment, han fet servir una representació
teatral de quatre obres de Teresa Broseta: El
gall despistat (2013), Quin oratge
farà demà? (2016), No puges a
l’andana (2008) i, Unes vacances de
profit! (2013) si bé el factor sorpresa o d’expectació es creava quan
canviaven d’una història a l’altra. En altres paraules, ho feien des del
començament, quan una xiqueta es trobava amb una caixa de dimensions
desproporcionades i anava extraient objectes que tenien relació amb el conte
que a continuació reproduirien. A més a més, han comptat amb l’ajuda de la mateixa
autora que va accedir a gravar un vídeo per enriquir l’exposició i explicar
perquè servia el bagul.

En l’àmbit de l’estàndard, a parer meu, no han treballat el teatre com
calia. Doncs, en aquest aspecte, no era massa bona la normativa, pel fet de
confondre paraules en castellà i en
valencià. De manera paral·lela, esmentar que de vegades se’ls oblidava el guió
i no sabien reconduir la situació. Certament, parlar de forma correcta és essencial
en una exposició universitària, com també ho és com a futurs mestres, ja que som
un model de llengua per als nostres alumnes. Per això, convé millorar l’ús de
la llengua i canviar errades com: “tenir que”, quan és “haver de”, “mesa” en
compte de “taula”, o “arriba” volent dir “dalt”.
En definitiva, l’exposició sobre Teresa Broseta, aconseguiria encisar a un
públic infantil per la seua insòlita decoració i la seua innovadora forma en el
plantejament a l’hora de presentar. També, pels excel·lents recursos i l’ús de
la música i efectes, que donen una qualitat professional però, que per
circumstàncies no ho van poder posar en pràctica. Personalment, pense que és
molt important aprendre a incentivar la lectura i que aquesta animació ha sigut
un gran exemple per a la resta de la classe, llevat de la normativa, que no era
adequada i que sens dubte, s’hauria de millorar.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada